Hezký článek, ale připadá mi tragické, že se o identifikaci musí starat PŘEDEVŠÍM sám pacient (tak to alespoň z článku vyplynulo), který je navíc ve stresu. Neměl by se třeba také rovnou sám uspat i odoperovat? Záměna pacientů by pak byla vyloučená!
10. Nebojte se
Někdy je obtížné se ptát a někdy je obtížné některé informace sdělit. Tím, že pacient přistupuje ke zdravotním službám aktivně, pomáhá nejen sobě, ale i zdravotnickému personálu. Nic není cennější než lidské zdraví, je tedy zcela na místě se ptát, informovat, prověřovat. Nebojte se oslovit personál, kdykoli něco potřebujete.
Jakékoli zhoršení potíží ihned hlaste. Je nezbytné, aby lékař věděl o všech lécích, které užíváte, i o těch, které jste si „naordinovali“ sami. Nebojte se sdělit i takové informace, s nimiž se nesvěřujete ochotně. Uvědomte si, že lékař není váš soudce. Pokud zatajíte své neřesti, které ovlivňují vaše zdraví, jako např. kouření, konzumaci alkoholu apod., nemůže pak lékař správně nastavit váš vyšetřovací ani léčebný plán. Lékař pracuje s informacemi, které mu sdělíte, a na nich pak staví. A platí doslova, že podle zkreslených plánů dobrý dům nepostavíš…
Zdroj: Rádce pacienta - Příručka ke zlepšení bezpečí pacienta
Přidat nový komentář