Ahoj, i když mám jisté vzdělání ve fyziologii člověka, nejsem lékař, takže mé následující závěry berte raději s rezervou. Problém mě trápí také, ale myslím, že znám příčinu, jen občas to blbě vyjde a s problémem jsem se smířil.
Vagínu chrání kyselina mléčná před infekcemi. Aby spermie v tak kyselém prostředí přežila a doplavala k vajíčku, je ejakulát poměrně hodně alkalický (zásaditý, opak ke kyselému), aby pH (kyselost) neutralizoval. Oproti tomu moč je zase poměrně kyselá, ale hlavně - mění se dle celkové kyselosti organismu. Čím kyselejší tělo, tím kyselejší moč a tím větší rozdíl mezi kyselostí moči a zasaditostí spermatu, která se zase tolik nemění. Organismus je standardně mírně kyselý, ale vlivem stravy a dalších okolností (stres, toxiny apod.) dochází ke kolísání. Nejčastější je vychýlení k větší kyselosti (překyselení organismu). (Zásadité) sperma v takovém případě "intenzivněji reaguje" po celé délce svého průtoku (kyselou) močovou trubicí - od prostaty až po ústí na žaludu - a vyvolává pocit pálení (stejně jako byste se poleptali hydroxidem (zásadou)). Moč pak zase pH v močové trubici vyrovnává a přináší tak úlevu. Ne hned, protože sliznice trubice už je naleptaná, nicméně nutkání k močení přetrvává i když žádná moč není v močovém měchýři připravená.