Paní Helenko.
Jak jistě víte, nejsem lékař a nerad bych svými radami někomu ublížil. Proto jsem se nejprve poradil s lékařem a teprve potom jsem se rozhodl odpovědět. Jinak řečeno"jak jsem koupil, tak prodávám" Jak jsem řekl, začal jsem zábal používat proto, že pomáhal od bolesti.Gabapentin neléčí,ale pouze potlačuje vnímání příznaků, bolesti, brnění a podobně.Má řadu vedlejších účinků včetně ohrožení paměti, zmatenost a podobně, protože působí přímo na centrální nervovou soustavu. Proto jsem tento lék odmítl, prostě si nemohu tyto vedlejší účinky dovolit.Jsem muzikant a paměť a soustředění je pro mne alfou i omegou. A tak jsem skusil ty zábaly a pokračoval v tom, protože bolest ustala a já jsem mohl celou noc klidně spát.Že by to dokázalo vyléčit polyneuropatii,či dokonce i lupenku jsem netušil.Faktem je,že dnes již nemám problém s jedním, ani druhým i když na nohy již zábaly neaplikuji,či spíše jen sporadicky. Když lékař poznal výsledek a bylo zjištěno, že se mně vrátil cit i do míst,která již byla témeř necitlivá a měření ukázalo téměř normální stav, byl lékař mírně řečeno udiven.Když jsme spolu hovořili o tom, co by mohlo být pžíčinou vyléčení,řekl, že ty zábaly vyvolávají rozšíření cév a lepší prokrvení těch míst a navíc prý tyto zábaly díky tomuto účinku působí i proti zánětům.I lupénka je spůsobená zánětem a proto při těch zábalech mizí. Ptal jsem se zda by to mohlo uškodit při eventuelním zánětu žil (abych vám mohl odpovědět) on říkal, že spíš by to mohlo ten zánět vyléčit, než uškodit,ale přesto se raději poraďte s lékařem.Myslím, že vám řekne totéž jako ten můj.