Volání ze Sokolovska už do centrálního dispečinku směřuje, od čtvrtka se připojí i Chebsko. Podle vedoucího Krajského operačního střediska Jiřího Růžičky, který vede i plzeňské středisko, má centrální středisko proti okresním řadu výhod. "V době, kdy jen asi jedno až pět procent volání jde z pevných linek, se hranice okresů stírají. Vybavení centrálního dispečinku za asi 40 až 50 milionů korun navíc umožňuje například lokalizaci mobilního telefonu volajícího nebo vyloučení chybného vyslání vozu do obce se stejným názvem," uvedl Růžička.
Hlavně ale odpadne přepojování hovorů mezi okresními dispečinky, což je pro volající stresující. Podle Růžičky sice měly okresní dispečerky výhodu místních znalostí, ale systém centrálního dispečinku se zadáváním údajů postupně učí i místní lokality.
Zatímco dosud na třech okresních dispečincích byla vždy jedna dispečerka, na centrálním budou tři. To zase umožní například spolupráci dispečerek v případech, kdy je nutné zároveň poslat vozidlo a zároveň radit při resuscitaci. Místo čtyř dispečerek tak budou v kraji tři, jedna odchází do důchodu.
Podle Růžičky by spolupráce s plzeňským krajským operačním střediskem mohla vést do budoucna i k tomu, že by by mohly být vzájemnou zálohou v případě výpadku techniky.
Nacházíte se v archivu neaktuálních článků!
Pokud hledáte aktuální informace o nemocech a jejich příznacích, chcete vědět detaily a průběh různých vyšetření, nebo se zajímáte o možnosti prevence, využijte horního menu nebo navštivte hlavní stránku Ordinace.cz.