Internet nabízí mnoho výhod pro americké pojištěnce.
Co vlastně získám stížností na lékaře - co po něm mohu požadovat - jen omluvu? Jakou formou. Pokud chci odškodnit - pak se musím soudit? Je někdo, kdo dopředu odhadne, zda se to vyplatí?
Veronika O., Jaroměř
Odpověď advokáta Mgr. Patrika Šorfa:
Pokud si myslíte, že lékař něco porušil, měla byste to nejdříve lékaři vytknout a zkusit se s ním domluvit, aby věc napravil, popřípadě se Vám omluvil nebo dokonce poskytl i nějakou kompenzaci.
Pokud jste stále přesvědčená, že lékař pochybil a lékař podle Vašeho názoru na Vaši výtku nereagoval, potom Vám nezbývá, než se se stížností obrátit na třetí osobu - ředitele zdravotnického zařízení, Českou lékařskou komoru, orgán statní správy v oblasti zdravotnictví. Tyto třetí osoby na základě Vaší stížnosti a případně vlastního šetření o Vaší stížnosti rozhodnout. Pokud o to požádáte, potom Vás o vyřízení stížnosti vyrozumí.
Pokud by se stížnost ukázala jako oprávněná, opět se můžete dohodnout s lékařem na nápravě nebo jiné kompenzaci. Jestliže lékař stále odmítá věc řešit a Vám na základě porušení povinnosti lékaře vznikne škoda, nezbývá, než abyste se se žalobou na náhradu škody obrátili na soud (pozor na promlčení Vaše nároku) a požadovali, aby soud uložil, že je lékař povinen Vám nahradit způsobenou škodu.
Pokud se potřebujete také na něco zeptat, napište nám.
Přidat nový komentář