V poslednim odseku se venujete vztahu CYKLISTIKA vs EREKCE: Presne o tom jsme sepsali podrobny clanek. Pokud jste naruzivy cyklista a v sedle travite nekolik hodin denne, erekce, prostata i varlata mohou byt ohrozena.. Podrobne zde - https://www.erekce.cz/erekce-a-cyklistika/
Velké množství lidí provozuje v současné době cyklistiku jako dynamický způsob pohybu. I přes to, že se bezpečnosti cyklistů věnuje stále více pozornosti, v nemocnicích lékaři ošetří více než milion cyklistů ročně. Zde je několik pravidel jak zajistit bezpečnost nejen cyklistů, ale i chodců a motoristů. Všichni účastníci provozu na ulicích nebo na silnicích jsou na sobě do značné míry závislí a proto každý účastník svým nesprávným chováním ohrožuje nejen sebe samého, ale i ostatní. Ohleduplnost a předvídavost je nejlepší výbavou každého účastníka.
Zde je pár pravidel, které je dobré dodržovat:
- Nos vždy helmu. Helma ochrání před poraněním hlavy, které je nejčastější příčinou smrti nebo těžkého poranění při nehodě.
- Nauč se pravidla silničního provozu, které neplatí pouze pro motorová vozidla, sleduj dopravní značení a rychlostní omezení. I cyklista může překročit povolenou rychlost. Pak stačí již jen namoklá vozovka. Dodržuj pravidla silničního provozu. Motorista může přehlédnout cyklistu jedoucího po špatné straně silnice. Můžeš tím ohrozit i ostatní cyklisty
- Buď viditelný. Cyklista musí být viditelný pro všechny ostatní účastníky silničního provozu. Obleč si pestré oblečení - dobré jsou fluorescenční barvy.
- Jezdi na dobře vybaveném kole. Kolo musí být vybaveno bezpečnostními prvky jako jsou dobře fungující brzdy, zvonek, blatníky, přední a zadní reflektor, zadní odrazka. Velni dobrým výstražným zadním reflektorem je červená blikačka, která je dobře a daleko viditelná v noci i za špatné viditelnosti. Vhodným typem předního reflektoru je reflektor umístěný na hlavě. Je vidět daleko a lze jej dobře nasměrovat kam je třeba. Také tolik neoslňuje. Vhodným doplňkem jsou odrazky na pedálech a v kolech, které jsou viditelné z boku.
- Vyvaruj se jakýchkoliv rizik na silnici. Dávej pozor na automobily, zvláště pak na těžká nákladní auta nebo tahače. Buď opatrný na kanalizační mříže, kluzká víka od kanalizace, odpadky, olejové skvrny, štěrk, výmoly a poškozená asfalt na silnici. Vše může být příčinou pádu s kola a poranění.
- Přejíždíš-li silnici nebo odbočuješ je bezpečnější při velkém provozu silnici přejít pěšky a koplo převést. Při odbočování dávej vždy signál rukou, aby bylo zřetelné, co zamýšlíš.
- Dávej pozor na chodce i oni jsou účastníky silničního provozu a v mnoha situacích mají přednost. Snaž se předpokládat jejich reakce. Buď k nim galantní.
- Nekličkuj mezi zaparkovanými automobily a buď opatrný vyjíždíš-li za zaparkovaným automobilem. Motoristé tě snadno přehlédnou.
- Používej zámek na kolo, zamezíš tím jeho odcizení. Neopírej kolo o stromy, můžeš je poškodit rámem kola, zámkem, nebo pedálem.
- Buď ostražitý, neustále sleduj cestu a dávej pozor na možná nebezpečí. Nikdy nenos sluchátka při cyklistice, snižují pozornost a schopnost vnímat nebezpečí sluchem.
- Komunikuj jedeš-li ve skupině. Je dobré si domluvit před cestou signály, abychom jeli ve skupině bezpečně a předešli jakékoliv kolizi.
- Buď opatrný při sesedání a otáčení. Nesesedej na místě, kde je to nebezpečné nebo obtížné. Nikdy nebrzdi během otáčení nebo sesedání.
- Nikdy nepřekážej jiným cyklistům. Umožni jim předjetí na nejbližším vhodném místě.
- Neustále měj připraveny obě ruce na brzdách. Brzdit s jednou rukou na řidítkách je nebezpečné. Nebrzdi na poslední chvíli, zvláště je-li silnice vlhká.
- Měj na paměti, že cyklistika není vhodný sport pro zimní období a na sněhu.
Cyklistika se rozšířila v posledních dvaceti letech i do náročnějších (horských) terénů. Umožňuje daleko svobodnější pohyb v přírodě. Má však i určitá rizika. Platí zde v plné míře pořekadlo o neustále bdícím čertu. Riskující cyklista je nebezpečný především sám sobě. Kromě rizika úrazu existují při cyklistice zvláště v náročném terénu jiná nebezpečí. Tato nebezpečí vznikají jako následek nárazů na hráz a do šourku u mužů. Vznikají zde mikrotraumata, jejichž důsledkem jsou pak odřeniny, různé záněty v této lokalizaci, může dojít k poškození nervů a k poruchám prokrvení. U mužů může být důsledkem tzv. erektilní dysfunkce (poruchy erekce). Následky častých nárazů lze omezit vycpávkami cyklistického oděvu v rozkroku, gelovým potahem sedla, ergonomicky tvarovaným sedlem. Vhodné jsou i některé kontrukční úpravy horských kol. Důležité jsou časté přestávky na odpočinek a dostatečné množství tekutin.
Cyklistika je vhodný a zdravý sport. Nenechte se odradit!!!!
Přidat nový komentář