Alergie na chlad propuká hlavně na podzim a v zimě, kdy se vlivem chladného počasí zvyšuje počet těch, které trápí nepříjemné kožní projevy při pobytu v chladném či mrazivém vzduchu nebo po přechodu z tepla do zimy či naopak. Nejčastěji se jedná o zarudnutí pokožky, kopřivku s úporným svěděním, popraskání kůže nebo otoky těch míst těla, která nejsou dostatečně chráněná oblečením.
Z NABÍDKY LÉKÁRNA.CZ
ODPOVĚĎ:
Budeme rádi, když podnět k prošetření podáte. Budeme se mu věnovat, i když z naší kontrolní činnosti vyplývá, že se velmi často se jedná "jen" o překlep. Častým důvodem nesrovnalostí bývá např. chyba v rodném čísle pacienta. Pak je provedený výkon připsán jinému pojištěnci a pojišťovna ho na dané rodné číslo uhradí. Neexistující rodné číslo pojišťovna zachytí, peníze neuhradí a vyúčtování vrátí lékaři k opravě. K chybě může dojít i v datu, ke kterému je daný výkon vykázán, takže to vypadá, že klient u lékaře byl jindy, než si sám pamatuje. Ovšem u odběrů, resp. následných laboratorních výkonů se data skutečně liší, protože laboratoř může vykázat až dokončený výkon, tedy i s odstupem několika dní od odběru.
Čtěte také: Jak dlouho má být uložena u lékaře dokumentace pacienta
V některých případech se stane, že klient ve svém přehledu uvidí pracoviště, na kterém nikdy nebyl. To se dost často stává právě u laboratorních odborností – lékař provede odběr, ale vzorek k rozboru posílá jinam. Laboratorní výkony si pak ale vykáže k úhradě to pracoviště, kam byl vzorek odeslán a kde klient nebyl.
K chybě také může dojít v čísle kódu vykazovaného výkonu. Pokud půjde o kód, který je možno v dané odbornosti vykazovat, nemusí chybu automatická kontrola v rámci našeho informačního systému odhalit. Pak by byl vykázán a pojišťovnou uhrazen jiný než poskytnutý výkon. Někdy ale jako chyba může působit to, že se zdravotní péče, byť poskytnutá při jedné návštěvě u lékaře, rozepisuje několika čísly kódů jednotlivých výkonů. Situaci samozřejmě komplikuje, že názvy výkonů často nejsou laikům moc srozumitelné.
Čtěte také: Jak se odvolat proti zamítnutým lázním
Je ovšem také možné, že lékař skutečně vykázal zdravotní služby, které vám neposkytl. V takovém případě je opravdu žádoucí pojišťovnu informovat.
Pro pojišťovnu by ale nebylo efektivní provádět přímou a cílenou kontrolu veškerých jednotlivých podnětů a připomínek. Navíc pokud bychom tak přesto činili, byli bychom nuceni sdělovat vašemu lékaři vaše osobní údaje a konkrétní námitku, kterou proti němu podáváte. A to dělat nechceme. Při prošetřování námitek a podnětů se snažíme zajistit anonymitu klientů a podpořit jejich důvěru jak k nám, tak k jejich lékaři. Pokud je to nutné, sami klienty kontaktujeme pro případné doplnění informací.
Čtěte také: Co dělat při ztrátě průkazu pojištěnce?
Proto náš systém každý jednotlivý podnět zaznamená a eviduje ve vztahu ke konkrétnímu poskytovateli zdravotních služeb. Sledujeme jak strukturu podnětů, tak celkovou částku rozporovaných výkonů od všech našich klientů. To nám umožňuje vyhodnotit, na jaké zdravotnické zařízení se v rámci revizní činnosti máme případně zaměřit. Pokud pak revize opravdu prokáže chybu, je výkon odečten a částka je lékaři stržena. Tento odečet se objeví i ve výpisu klienta, nejdříve ale 3 měsíce od data zaslání podnětu.
Zdroj: www.vzp.cz