Alergie na chlad propuká hlavně na podzim a v zimě, kdy se vlivem chladného počasí zvyšuje počet těch, které trápí nepříjemné kožní projevy při pobytu v chladném či mrazivém vzduchu nebo po přechodu z tepla do zimy či naopak. Nejčastěji se jedná o zarudnutí pokožky, kopřivku s úporným svěděním, popraskání kůže nebo otoky těch míst těla, která nejsou dostatečně chráněná oblečením.
Solidní byznys plán
Je základem každého podnikání. Získáte díky němu náhled na to, co vás čeká i na to, kolik to bude stát. S pomocí kvalitního byznys plánu zjistíte, jestli se vám otevření praxe vyplatí.
S čím musíte na začátku počítat?
- Vstupní investice do zařízení ordinace,
- vstupní nákup materiálu,
- nájem / nákup prostoru,
- účetní,
- pojištění,
- marketing,
- výplaty ,
- IT vybavení.
S otevřením vlastní praxe vás čeká spousta práce a starostí od smluv s dodavateli po personalistiku a marketing... Nejdůležitější je však správné plánování a řízení cash flow. Jak na to?
Plánovaní cash flow
Cash flow reprezentuje rozdíl mezi mezi skutečnými příjmy a výdaji. Díky cash flow plánu včas zjistíte případný nedostatek peněz a zajistíte překlenovací finanční prostředky s dostatečným časovým předstihem. K plánování vám přitom stačí tužka a papír nebo excelová tabulka.
Co by měla obsahovat?
Příjmy
Při plánovaní cash flow vždy začněte vyplněním příjmů pro jednotlivá období (nejčastěji měsíc).
Na začátek tabulky patří aktuální stav peněz na účtu. Poté zadáváme očekávané příjmy.
Ve zdravotnictví skoro 80 procent výdajů hradí pojišťovny, je tedy nutné počítat s časovou prodlevou mezi datem výkonu a dnem, kdy za výkon dostaneme zaplaceno. Tato časová prodleva má přímý vliv na výši pracovního kapitálu, který potřebujete mít v mezičase k dispozici.
Výdaje
Další část tabulky je věnovaná výdajům.
Při plánovaní cash flow se výdaje také zaznamenávají dle očekávaného termínu výdaje, např. u faktur je to dle data jejich splatnosti.
Co do tabulky patří?
- Výdaje za pravidelné osobní a režijní náklady (zaměstnanci, kanceláře, telefony, internet…), náklady na materiál, výrobu a logistiku,
- splátky úvěrů, leasingů a dalších závazků, výlohy za marketing,
- zálohy na daně, apod.
Zůstatek na konci jednoho období se uvádí v dalším sloupci jako počáteční zůstatek na začátku období dalšího.
A to je vše.
Po vypracování tabulky vždy uvidíte, jestli máte dostatek peněz na zajištění likvidity. Plán je nutné pravidelně aktualizovat a přizpůsobovat reálnému stavu.
Jsou vaše příjmy nižší než očekávání? Díky aktualizovanému plánu si toho včas všimnete a můžete si podle toho plánovat další výdaje i zjistit, kde se stala chyba. Základem je nestrkat před problémem s cashflow hlavu do písku. Chcete vést úspěšnou praxi? Vzdělávejte se v managementu, řízení podniku a zvyšujte svou finanční gramotnost.
Nemusíte na to být sami. Využijte služeb Cashbotu. Přečtěte si příběhy těch, kterým Cashbot pomohl ke stabilizaci cash flow a k podnikání beze stresu.